reviews

Draper James: Southern Charm in Nashville

”Draper James is classic American style, steeped in Southern charm, feminine and pretty.”

~ Reese Witherspoon (citaat afkomstig van website Draper James)

Op reis in Amerika word ik wel vaker geïnspireerd tot het schrijven van een blogpost. Zo schreef ik over mijn bezoek aan Philadelphia deze blogpost, over het eerste warenhuis in de Verenigde Staten. Ik ben nu net terug van een rondreis door de zuidelijke staten, waarbij ik onder andere Tennessee bezocht. In Nashville werd ik betoverd door de southern charm van Draper James, een winkel opgericht door actrice Reese Witherspoon. In een nieuwe blogpost, vertel ik jullie graag het verhaal achter deze winkel.

Draper James

Reese Witherspoon is geboren en getogen en Nashville. In 2015 richt ze de winkel Draper James dan ook op met haar zuidelijke opvoeding in gedachten. Een belangrijke inspiratiebron voor Witherspoon is hierbij haar oma Dorothea Draper en haar opa William James Witherspoon, waar de winkel naar vernoemd is. Het zuiden van Amerika staat vooral bekend om de goede manieren: beleefd zijn naar een ander, mensen verwelkomen en vooral trots zijn op je herkomst. Onderdeel van deze goede manieren zijn ook jezelf kleden en gedragen als een echte dame. Dit leert Reese vooral van haar oma. Een vrouw die haar accessoires altijd netjes op elkaar afstemde en haar parelketting nooit afdeed. Dit is ook wat Reese wil overbrengen met haar winkel: een tijdloze Southern Style.

Southern Charm & magnolia’s

Ik ben al jaren fan van Reese Witherspoon. Legally Blonde is een van mijn favoriete films en Elle Woods is met al haar roze mantelpakjes natuurlijk een favoriet karakter. Een bezoekje aan haar winkel kon dus niet ontbreken aan mijn bezoek aan Nashville. Eenmaal hier worden de zuidelijke manieren al direct duidelijk: met blauw wit gestreepte muren en witte luifeltjes verwelkomt Reese je in haar wereld. Gelegen naast een bekende muurschildering van Nashville, komen er ook veel toeristen met camera’s op af. Alleen de buitenkant van de winkel is daarom al fotogeniek. De zijkant van Draper James heeft ook een muurschildering, waarbij je op de foto kunt met zuidelijke magnolia’s.

De binnenkant van de winkel is net zo charmant: met zwierige jurken in hemelsblauw en patronen van magnolia’s, verkoopt Reese Amerikaanse vrouwelijke stijl. Truien en sandalen in de signature blauwe kleur en een hoop ruitjes en strikjes. De winkel voelt als de ultieme zomer in het zuiden. Het is ook een goede winkel voor een Nashville souvenir. Zo verkopen ze truien van de stad en shirts voor jou en je vriendinnen als herinnering aan een ”Nashville girlstrip”. Zo neem je die Southern charm ook mee naar huis.

”Whether it’s Nashville or New Orleans, Beaufort or Birmingham, there is a special breed of charm and grace that’s signature to the American South.”

Reese’s Book Club

Naast actrice en winkeleigenaresse is Reese ook een groter boekenliefhebber. Zo heeft ze haar eigen haar boekenclub: Reese’s Book Club. Reese kiest hiervoor iedere week een boek met een vrouw in de hoofdrol, om in het zonnetje te zetten. Met deze boekenclub helpt ze ook de carrières van vrouwelijke auteurs. Een aantal boeken zijn ook te koop bij Draper James. Zo kun je er dus niet alleen voor een leuke outfit, maar ook voor een goed boek terecht. Kortom, mocht je ooit in Nashville zijn, zou ik me ook zeker later betoveren door de Southern charm van Reese Witherspoon.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *